جستجو برای:
  • صفحه نخست
  • دوره ها
  • بلاگ
     
    آکادمی پرامپت
    • صفحه نخست
    • دوره ها
    • بلاگ
    0

    ورود و ثبت نام

    بلاگ

    کال تو اکشن یا دعوت به اقدام Call to Action (CTA)

    18 فروردین 1403
    ارسال شده توسط PROMPT
    آموزش دیجیتال مارکتینگ
    114 بازدید

    کال تو اکشن (CTA)

    تعامل را با دکمه‌های دعوت به اقدام (CTA) افزایش دهید. دریابید که کال تو اکشن چیست و چگونه با مخاطبان هدف شما همخوانی دارد.
    کال تو اکشن، یک پیام یا دستورالعمل است که به طور استراتژیک در محتوا جاسازی شده و مخاطب هدف را به انجام یک عمل خاص ترغیب می‌کند.

    ایجاد CTAهای مؤثر، الزامی برای کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند تعاملات معناداری با مخاطبان خود داشته باشند و کاربران را به اقدام ترغیب کنند.

    فراخوان به اقدام در طول سفر مشتری تأثیر قابل توجهی دارد و کاربران را از آگاهی اولیه تا تبدیل نهایی به طور یکپارچه هدایت می‌کند. CTAها چه در کمپین‌های بازاریابی ایمیلی، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، بنرهای وب‌سایت یا توضیحات محصول، چراغ‌های راهنمایی هستند که به مشتریان بالقوه در مورد گام بعدی در تعامل آنها با یک برند یا محصول می‌گویند.

    از تشویق به اقدام فوری تا پرورش سرنخ‌ها (لیدها) در طول زمان، CTAها نقش چندوجهی در شکل‌دهی رفتار کاربر و هدایت نتایج مطلوب ایفا می‌کنند.

    بنابراین، کال تو اکشن چیست؟ به خواندن ادامه دهید تا بدانید این اصطلاح بازاریابی به چه معناست و چگونه CTAها بر استراتژی بازاریابی شما تأثیر می‌گذارند.

    دعوت به اقدام یا همان کال نو اکشن چیست؟

    کال تو اکشن “CTA” یک اصطلاح بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ است که به اختصار «دعوت به اقدام» ترجمه می‌شود. CTA یک پیام تشویقی و مختصر است که افراد را به انجام یک اقدام خاص ترغیب یا هدایت می‌کند.

    در بازاریابی دیجیتال، CTAها به طور استراتژیک در مواد بازاریابی، محتوا یا تبلیغات قرار می‌گیرند تا کاربران را به انجام اقدامات مورد نظر، مانند خرید، دانلود یک منبع، تماس با یک کسب‌وکار یا ثبت‌نام برای ارتباطات ایمیلی، ترغیب کنند.

    این پیام‌ها می‌توانند اشکال مختلفی داشته باشند. برای مثال، اگر اخیراً یک تبلیغ فیس‌بوک دیده‌اید، ممکن است یک دکمه CTA را مشاهده کرده باشید. همچنین هنگام باز کردن ایمیل‌های برندهای مورد علاقه خود، دکمه‌هایی را در ایمیل‌ها خواهید یافت. با این حال، آنها همچنین می‌توانند لینک‌هایی در ایمیل، بنرهایی در یک لندینگ پیج یا وب‌سایت یا پیام‌های متنی در یک پست وبلاگ باشند که برای جلب توجه مخاطبان هدف و هدایت آنها به سمت یک هدف خاص طراحی شده‌اند.

    CTAها تعامل کاربر را افزایش می‌دهند، نرخ تبدیل را بالا می‌برند و به اهداف بازاریابی دست می‌یابند. آنها راهنمایی واضحی را برای کاربران ارائه می‌دهند و به آنها کمک می‌کنند تا در مسیر تبدیل حرکت کنند و اقدامات معناداری انجام دهند که با اهداف کسب و کار همسو باشد. بدون CTAهای مؤثر، تلاش‌های بازاریابی ممکن است بی‌نتیجه باشد، زیرا کاربران ممکن است جهت‌گیری واضح یا انگیزه‌ای برای عمل بر اساس اطلاعات ارائه شده به آنها نداشته باشند.

    دعوت به اقدام همچنین فرصت‌هایی را برای تعامل فراهم می‌کند و کاربران را به تعامل بیشتر با یک برند یا محصول تشویق می‌کند. با قرار دادن CTAها در سراسر مواد بازاریابی، کسب‌وکارها می‌توانند کاربران را در قیف فروش هدایت کنند.

    علاوه بر این، CTAها با ردیابی پاسخ‌ها و تبدیل‌های کاربران، به بازاریابان کمک می‌کنند تا اثربخشی کمپین‌های خود را اندازه‌گیری کنند.

    برخی از بهترین نمونه‌های CTA که ممکن است در تبلیغات دیجیتال مشاهده کنید عبارتند از:

    • همین حالا خرید کنید
    • عضویت
    • اطلاعات بیشتر کسب کنید
    • شروع کنید
    • همین حالا دانلود کنید
    • با ما تماس بگیرید
    • ثبت‌نام کنید
    • همین حالا رزرو کنید

    البته، این نمونه‌های فراخوان به اقدام تنها بخش کوچکی از ماجرا هستند. شما می‌خواهید CTAهای خود را برای مطابقت با اهداف خاص و ترجیحات مخاطب، تنظیم کنید.

    عناصر یک دعوت به اقدام (CTA) مؤثر

    ایجاد یک دعوت به اقدام / کال تو اکشن (CTA) تأثیرگذار فراتر از انتخاب کلمات یا رنگ‌های مناسب برای دکمه CTA است. برای ایجاد یک CTA موفق، نیاز به در نظر گرفتن عناصر مختلفی دارید که به طور کلی بر رفتار کاربر و هدایت اقدامات مورد نظر تأثیر می گذارد. در اینجا عناصر کلیدی CTA های خوب آورده شده است:

    شفافیت

    یک CTA عالی شفاف است. کاربران باید فورا متوجه شوند که از آنها چه اقدامی خواسته شده است و چرا این اقدام برای آنها مفید است.

    زبان واضح و مختصر تضمین می کند که کاربران دقیقاً می دانند از آنها چه انتظاری می رود و به احتمال زیاد اقدام مورد نظر را انجام می دهند.

    قابل رویت بودن

    یک CTA موفق باید برای جلب توجه کاربر و برجسته شدن در محتوای اطراف قابل مشاهده باشد. CTA باید به طور برجسته نمایش داده شود و به راحتی به عنوان یک دکمه، لینک یا بنر دیده شود.

    استفاده از رنگ های متضاد، اندازه فونت بزرگتر یا قرار دادن استراتژیک CTA در محتوا می تواند به افزایش دید آن و جلب توجه کاربران به آن کمک کند.

    ارتباط

    یک CTA خوب با زمینه ای که در آن ظاهر می شود مرتبط است و با نیازها و علایق کاربر همسو است. این باید ارزش ارائه دهد یا راه حلی را ارائه دهد که با انگیزه ها و اهداف کاربر همخوانی داشته باشد.

    بازاریابان با تطبیق CTA با مخاطبان خاص و مرحله سفر مشتری، می توانند ارتباط آن را افزایش دهند و احتمال ایجاد تعامل و تبدیل معنادار را افزایش دهند.

    فوریت

    ایجاد فوریت می تواند افراد را برای اقدام سریع و جلوگیری از تعلل یا تردید تحریک کند. گنجاندن زبان زمان حساس یا پیشنهادات با زمان محدود در دعوت به اقدام می تواند منجر به ترس از دست دادن (FOMO) شود و باعث شود کاربران بخواهند اقدام فوری انجام دهند.

    برای مثال، می توانید در صفحه «به زودی» از یک CTA با عنوان «اولین نفری باشید که مطلع می شوید!» استفاده کنید. این باعث ایجاد پیش بینی می شود و بازدیدکنندگان را تشویق می کند تا برای دریافت به روز رسانی ثبت نام کنند، زیرا می دانند که آنها اولین نفری هستند که به پیشنهادات یا اطلاعات جدید دسترسی پیدا می کنند.

    سازگاری

    سازگاری تضمین می کند که متن CTA با پیام کلی بازاریابی کمپین یا وب سایت و برندسازی آن مطابقت داشته باشد. زبان، طراحی و لحن CTA باید با محتوای اطراف و منعکس کننده صدای برند، هویت و ارزش های آن سازگار باشد.

    سازگاری به ایجاد اعتماد و اعتبار با کاربران کمک می کند و مشروعیت CTA ها را تقویت می کند و آنها را تشویق می کند تا با اطمینان اقدام کنند.

    با توجه به ترغیب کاربر به اقدام، CTA ها می توانند اشکال مختلفی داشته باشند که هر کدام برای تناسب با زمینه ها و اهداف مختلف طراحی شده اند. درک انواع مختلف CTA ها و کاربردهای آنها می تواند به شما در ایجاد کمپین های بازاریابی موثر کمک کند. سه نوع رایج CTA عبارتند از:

    دکمه دعوت‌به‌اقدام

    دکمه های CTA شاید شناخته شده ترین و پرکاربردترین شکل CTA باشند که به طور معمول به صورت دکمه های قابل کلیک با نمادهای کوچک ظاهر می شوند که کاربران را به انجام یک اقدام خاص سوق می دهند.

    این دکمه ها بسیار مؤثر هستند زیرا از نظر بصری برجسته هستند و شناسایی و تعامل با آنها در همه چیز، از تبلیغات آنلاین گرفته تا صفحات فرود، را برای کاربران آسان می کند.

    هنگام طراحی دکمه های CTA، از زبان واضح و مبتنی بر عمل مانند «اکنون بخرید» استفاده کنید و مطمئن شوید که دکمه ها به طور برجسته نمایش داده شده و به راحتی در صفحه قابل دسترسی هستند.

    متن کال‌تو‌اکشن

    متن های کال‌تو‌اکشن CTA صرفاً برای تشویق کاربر به اقدام به روی نشانه های متنی تکیه می کنند. این CTA ها را می توان با استفاده از زبان متقاعد کننده برای وادار کردن کاربران به انجام یک اقدام طراحی شده، در محتوای یک صفحه وب، ایمیل پیگیری، ارتباطات فروش یا تبلیغات تعبیه کرد.

    در حالی که ممکن است متن های CTA به اندازه دکمه های CTA از نظر بصری قابل توجه نباشند، باز هم می توانند در صورت طراحی با دقت به جزئیات و قرار دادن استراتژیک در محتوا، بسیار مؤثر باشند.

    هنگام ایجاد متن های CTA، از زبان مستقیم استفاده کنید که مزایای انجام اقدام مورد نظر را بیان کند و کاربران را به اقدام ترغیب کند.

    کال تو اکشن های تصویری

    CTA های تصویری از عناصر بصری مانند گرافیک، آیکون یا عکس برای ترغیب کاربران به انجام عمل استفاده می کنند. این CTA ها جذابیت بصری را با پیام های ترغیب کننده ترکیب می کنند تا توجه کاربران را جلب کرده و تعامل آنها را افزایش دهند.

    CTA های تصویری به ویژه زمانی مؤثر هستند که نمایش بصریِ اقدام یا نتیجه ی مطلوب، درک را بهبود بخشد و احساسات کاربران را تحت تاثیر قرار دهد.

    هنگام طراحی CTA های تصویری، تصاویر با کیفیت بالا و مرتبط با محتوا و مخاطبان را انتخاب کنید و روی آن ها متن واضح و مختصری قرار دهید تا پیام مورد نظر را به طور موثر منتقل کنید.

    بهترین شیوه ها برای اجرای CTA ها

    ایجاد CTA های مؤثر نیازمند رویکردی استراتژیک است که عوامل مؤثر بر رفتار و تعامل کاربر را در نظر می گیرد. با رعایت بهترین شیوه ها، می توانید CTA ها را برای هدایت اقدامات دلخواه و دستیابی به اهداف بازاریابی خود بهینه کنید. در اینجا چند مورد از بهترین شیوه هایی که باید رعایت کنید، آورده شده است:

    آزمایش A/B

    تقسیم بندی تست به شما امکان می دهد دو نسخه CTA را مقایسه کنید تا مشخص شود کدام یک از نظر تعامل کاربر و نرخ تبدیل، عملکرد بهتری دارد. می توانید عناصر مختلف CTA مانند متن، رنگ، اندازه، مکان یا طراحی را آزمایش کنید تا موثرترین ترکیب را شناسایی کنید. با آزمایش منظم تغییرات و تجزیه و تحلیل نتایج، می توانید CTA های خود را برای به حداکثر رساندن تأثیر و اثربخشی آنها اصلاح کنید.

    با آزمایش A/B می توانید تصمیمات مبتنی بر داده بگیرید و دائماً CTA ها را برای بهبود عملکرد بهینه کنید.

    با تکرار بر روی تغییرات موفق و کنار گذاشتن تغییرات ناکارآمد، می توانید CTA های خود را در طول زمان بهبود بخشید.

    بهینه سازی برای موبایل

    بهینه سازی CTA ها برای کاربران تلفن همراه، تعامل و نرخ تبدیل را به حداکثر می رساند. CTA های بهینه سازی شده برای موبایل برای کلیک آسان و دسترسی در صفحه های کوچکتر طراحی شده اند و اطمینان حاصل می کنند که تجربه کاربری بدون مشکل در سراسر دستگاه ها وجود داشته باشد.

    شما باید بر طراحی واکنش گرا (Responsive Design) اولویت دهید تا CTA ها بدون خدشه دار شدن به وضوح یا عملکرد، با اندازه ها و رزولوشن های مختلف صفحه نمایش سازگار شوند.

    فراموش نکنید که زمینه ای را که کاربران در آن با CTA ها در دستگاه های تلفن همراه تعامل دارند، مانند موقعیت مکانی، جهت دستگاه و اتصال شبکه را در نظر بگیرید. می توانید CTA ها را در دستگاه های تلفن همراه و مرورگرهای مختلف آزمایش کنید تا از سازگاری و قابلیت استفاده اطمینان حاصل کنید.

    علاوه بر این، بهینه سازی زمان بارگذاری صفحه و به حداقل رساندن عوامل حواس پرتی، مانند وجود چندین CTA در یک صفحه، می تواند اثربخشی CTA شما را در دستگاه های تلفن همراه بهبود بخشد.

    تحلیل داده

    با داده ها می توانید معیارهای عملکرد را ردیابی کنید، روندها را شناسایی کنید و تصمیمات آگاهانه بگیرید. با جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های تعامل با CTA مانند نرخ کلیک-گذر (Click-through Rate)، نرخ تبدیل و نرخ پرش (Bounce Rate)، می توانید بینش ارزشمندی در مورد رفتار و ترجیحات کاربر به دست آورید. این به شما امکان می دهد تا زمینه های قابل بهبود را شناسایی کرده و CTA های خود را برای نتایج بهتر اصلاح کنید.

    شخصی‌سازی

    شخصی‌سازی کال تو اکشن (CTA) بر اساس ترجیحات و رفتار کاربران می‌تواند اثربخشی و ارتباط آن را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

    فراخوان‌های به اقدام شخصی‌شده بر اساس بخش‌های خاص مخاطب بر اساس اطلاعات جمعیتی، تاریخچه مرور، رفتار خرید یا مرحله سفر مشتری تنظیم می‌شوند. با ارائه پیام‌های مرتبطی که با علایق و نیازهای کاربران همخوانی دارد، می‌توانید تعامل را افزایش دهید و نرخ تبدیل بالاتری را به دست آورید.

    شخصی‌سازی می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله تطبیق پویای دعوت به اقدام بر اساس ویژگی‌های کاربر یا رفتار او، سفارشی‌سازی پیام‌رسانی برای بازتاب دادن به علایق یا ترجیحات کاربران، یا ارائه پیشنهادات یا توصیه‌های هدفمند.

    می‌توانید از تکنیک‌های شخصی‌سازی مبتنی بر داده مانند تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده، یادگیری ماشین یا بخش‌بندی برای ارائه فراخوان‌های به اقدام بسیار مرتبط در مقیاس استفاده کنید. ایجاد تجربیات شخصی‌سازی‌شده که مستقیماً با کاربر فردی صحبت می‌کند، می‌تواند روابط عمیق‌تری ایجاد کند و تعاملات معناداری را با مخاطب شما ایجاد کند.

    ارائه ارزش شفاف

    یک کال تو اکشن موثر، یک ارزش پیشنهادی روشن و قانع‌کننده را منتقل می‌کند که کاربران را به انجام اقدام ترغیب می‌کند. ارزش پیشنهادی باید منافع اقدام در حال ترویج را بیان کند و به نقاط ضعف و نیازهای کاربران رسیدگی کند.

    در نهایت، باید به این سوال پاسخ دهد که «چرا کاربران باید این اقدام خاص را انجام دهند؟» با برجسته کردن ارزشی که کاربران از انجام اقدام مورد نظر دریافت می‌کنند، می‌توانید انگیزه آنها را برای تعامل و تبدیل افزایش دهید.

    ارزش پیشنهادی شما باید مختصر، متقاعدکننده و همسو با انگیزه‌ها و اهداف مخاطب هدف شما باشد.

    قدرت کال تو اکشن را دست کم نگیرید

    ایجاد فراخوان‌های به اقدام قانع‌کننده به شما کمک می‌کند تا لیدها و تبدیل‌ها را به حداکثر برسانید. این فراخوان‌ها کاربران را در طول سفر مشتری راهنمایی می‌کنند و در عین حال رفتار کاربر را شکل می‌دهند و به نتایج مورد نظر می‌رسند.

    نادیده گرفتن قدرت یک کال تو اکشن به خوبی طراحی شده، می‌تواند برای موفقیت استراتژی بازاریابی مضر باشد. خوشبختانه، مشاوره دیجیتال مارکتینگ برای کمک به شما در ایجاد و بهینه‌سازی فراخوان‌های به اقدام در کانال‌های مختلف ارائه می‌دهد.

    از الگوهای ایمیل قابل تنظیم با فراخوان‌های به اقدام داخلی گرفته تا ویژگی‌های تجزیه و تحلیل داده‌هایی که بینش‌هایی در مورد عملکرد دعوت به اقدام ارائه می‌دهند، ابزارهای ما به کسب و کارها برای ایجاد فراخوان‌های به اقدام قدرتمندی که باعث اقدام می‌شوند، قدرت می‌دهند.

    در تلگرام
    کانال ما را دنبال کنید!
    Created by potrace 1.14, written by Peter Selinger 2001-2017
    در آپارات
    ما را دنبال کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

    جستجو برای:
    دسته‌ها
    • آموزش دیجیتال مارکتینگ
    نوشته‌های تازه
    • کال تو اکشن یا دعوت به اقدام Call to Action (CTA)
    آکادمی پرامپت

    آکادمی پرامپت برگزارکننده دوره های تخصصی دیجیتال مارکتینگ می باشد. البته جدیدترین روندهای آموزش دیجیتال مارکتینگ که با هوش مصنوعی ترکیب شده اند! ما اعتقاد داریم که هر کسب و کاری برای موفقیت در دنیای امروز، به بازاریابی دیجیتال نیاز دارد. اما نه به سبک قدیمی و سنتی! بلکه با بهره گیری از قدرت هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ!

      لینک های اصلی
      • آکادمی پرامپت
      • دوره دیجیتال مارکتینگ
      • دوره سئو سایت
      • دوره هوش مصنوعی
      • دوره بازاریابی محتوا
      • دوره وردپرس
      • بلاگ
      تمام حقوق برای آکادمی پرامپت محفوظ است.

      ورود

      رمز عبور را فراموش کرده اید؟

      هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت